Начальник відділу освіти

Пасічник Світлана Михайлівна

 

Анонс подій
19.07.2018
08:30 - Прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста Прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:19.07.2018 08:30 Місце проведення:Кабінет начальника відділу освіти, відділ освіти, вул. Студентська, 2
15:00 - Особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:19.07.2018 15:00 Місце проведення:Кабінет начальника відділу освіти, відділ освіти, вул. Студентська, 2
23.07.2018
26.07.2018
08:30 - Прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста Прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:26.07.2018 08:30 Місце проведення:Кабінет начальника відділу освіти, відділ освіти, вул. Студентська, 2
15:00 - Особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:26.07.2018 15:00 Місце проведення:Кабінет начальника відділу освіти, відділ освіти, вул. Студентська, 2
Докладніше
PISA 2018
Відкритий професійний конкурс Дистанційних курсів "Дистанційне навчання-навчання без кордонів"
Пошук
Стрічка подій:

16.07.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому зверне ...

16.07.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому звернень від громадян до начальника відділу освіти не надходило.

12.07.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому зверне ...

12.07.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому звернень від громадян до начальника відділу освіти не надходило.

12.07.2018р. на прийомі у відділі освіти з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста зареєстровано 25 громадян. Направлен ...

12.07.2018р. на прийомі у відділі освіти з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста зареєстровано 25 громадян. Направлення для зарахування в дошкільні заклади отримали 20 дітей. 5 громадянам надані роз’яснення щодо зарахування дітей до закладів дошкільної освіти у 2019 році.

09.07.2018 року у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому зве ...

09.07.2018 року у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому звернень від громадян до начальника відділу освіти не надходило.

05.07.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому зверне ...

05.07.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому звернень від громадян до начальника відділу освіти не надходило.

05.07.2018р. до методиста відділу освіти з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста звернулися 35 відвідувачів. 28 дітей ...

05.07.2018р. до методиста відділу освіти з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста звернулися 35 відвідувачів. 28 дітей направлено до зарахування в дошкільні групи закладів. Відвідувачам надано розяснення щодо порядку зарахування дітей до дошкільних закладів. 7 дітей зареєстровано на зарахування до дошкільних закладів у 2018/2019 навчальному році.

02.07.2018р. у відділі освіти проведено апаратну нараду з керівниками структурних підрозділів відділу освіти Куп’янської міської ради. Під ч ...

02.07.2018р. у відділі освіти проведено апаратну нараду з керівниками структурних підрозділів відділу освіти Куп’янської міської ради. Під час наради були обговорені підсумки вивчення питання висвітлення публічної інформації на сайтах закладів освіти, план основних заходів на тиждень.

Докладніше
Корисні посилання
 
Центр психологічної служби | Інклюзивна освіта | Інклюзивна освіта у м. Куп’янськ
Інклюзивна освіта у м. Куп’янськ

 

                                                                                           

Етапи впровадження інклюзивної

освіти в м. Куп’янськ

 Від того, як громадськість сприйматиме інформацію про забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, зокрема дітей-інвалідів, залежить подальший результат успішності діяльності. Тому в місті Куп’янськ  була проведена системна організаційно-методична, консультативно-роз’яснювальна робота серед керівників навчальних закладів, педагогічних працівників, батьків, громадськості. Учасникам навчально-виховного процесу та громадськості аргументовано роз’яснено, що діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це можливо, незважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними. Тому для формування психологічної готовності до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами було організовано  різноманітні зустрічі (засідання круглого столу, консультації, семінари, тренінги тощо) з дітьми, педагогами, адміністрацією закладів.

На першому етапі роботи  було залучено дітей з особливими освітніми потребами до загальноосвітніх навчальних закладів, використовуючи різні рівні інтеграції, створено банк даних про кількість дітей з особливими освітніми потребами.

На другому етапі, проаналізувавши ситуацію та врахувавши освітні запити населення, начальник відділу освіти разом з керівниками  навчальних закладів прийняли рішення про утворення груп та класів  з інклюзивним навчанням в місті Куп’янську. Так з 2016 року розпочав роботу Центр розвитку дитини «Іскорка» з дітьми дошкільного віку. У 2017/2018 навчальному році планується відкриття груп з інклюзивним навчання на базі ДНЗ№8 та класу для дітей з особливими потребами на базі ЗОШ№12, НВК№2.

 

Створення умов для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

 Діяльність педагогічних колективів навчальних закладів  спрямована на інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами як цілеспрямований, методично правильно організований процес інклюзивного навчання. Для цього потрібно подолати певні труднощі, зокрема такі, як: відсутність належних ресурсів (людських, фінансових тощо), неготовність педагогів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання, недостатність програмно-методичного забезпечення. Ми переконані, що для розвитку відповідної інклюзивної культури навчальних закладів необхідно створити умови для неперервного професійного розвитку педагогічних працівників. Насамперед слід організувати ознайомлення педагогів із соціальним, культурним, філософським, історичним та педагогічним обгрунтуванням залучення дітей з особливими освітніми потребами до загальноосвітніх навчальних закладів.

Організовуючи навчання дітей з особливими освітніми потребами, ми оцінюємо освітнє середовище, визначаємо, чи відповідає воно потребам і можливостям таких дітей. Звісно, якщо є можливість, то варто спеціально створити умови для їх навчання, зокрема такі: безперешкодний доступ до території та приміщень навчальних закладів, належна навчально-матеріальна база, відповідне кадрове забезпечення. Насамперед створюємо безперешкодний доступ до навчальних закладів дітям різних нозологій. Так, під час підготовки навчальних закладів до нового навчального року та здійснення капітальних ремонтів вже врахуємо вимоги Державних будівельних норм України «Будинки та споруди навчальних закладів» (ДБН В.2.2-3-97). Тому на ремонт та переоснащення туалетних кімнат ЗОШ№ 12 заплановано виділити з міського бюджету кошти у сумі  212240 грн.

Також до штатного розпису Центру розвитку дитини «Іскорка» було введено посади асистентів  вихователів.

       Якщо з певних причин немає можливості одразу створити спеціальні умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, то педагогічні колективи  дбають  про забезпечення емоційного благополуччя дітей з особливими потебами.

 

Міждисциплінарна взаємодія

 Забезпечення системної корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в группах та класах з інклюзивним навчанням, можливе завдяки налагодженню співпраці різних організацій, установ, навчальних закладів, зокрема таких:

  • органи управління охороною здоров’я;
  •  ПМПК ;
  •    громадськість ;
  • навчальні заклади різних типів і форм власності.

 

Відділ освіти:

Навчально-методичний центр психологічної служби  відділу освіти  продовжує просвітницьку роботу з всіма учасниками навчально-виховного процесу та громадськістю у формі виступів на батьківських зборах, учительських нарадах, педрадах, годинах психолога, використовуючи їх як інформаційно-методичний ресурс для впровадження інклюзивного навчання та розкриття концепції розвитку інклюзивної освіти, а саме:

  • визначення пріоритетів державної політики у сфері освіти в частині забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами;
  • створення умов для удосконалення системи освіти та соціальної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, шляхом упровадження інноваційних технологій, зокрема, інклюзивного навчання;
  • сприяння формуванню нової філософії суспільства щодо позитивного ставлення до дітей та осіб з порушеннями психофізичного розвитку та інвалідністю;
  • визначення пріоритетів державної політики у сфері освіти в частині забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами.

Важливим аспектом доступу до якісної освіти особливої актуальності набуває забезпечення психолого-педагогічного, соціального супроводу та підтримки дітей з порушенням психофізичного розвитку. Відділом освіти проводилася відповідна робота щодо створення необхідних умов для здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами.

            Найбільша чисельність дітей з особливими потребами це -діти, що мають вади мовлення, тому в місті функціонує  логопедичний пункт та  дошкільні логопедичні групи для дітей з вадами мовлення в кожному дошкільному закладі. Рішенням ХІVсесії Куп’янської міської ради VІІ скликання від 26.08.2016 «Про перейменування Куп’янського дошкільного навчального закладу-ясла-садок-№12 комбінованого типу Куп’янської міської ради Харківської області та затвердження статуту в новій редакції» перейменовано у Дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) «Іскорка» У центрі розвитку функціонують : санаторна група для частохворіючих дітей з хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання; спеціальна група для дітей з порушенням мовлення; інклюзивна група;   група короткотривалого перебування «Разом з мамою»; група короткотривалого перебування для дітей старшого дошкільного віку. Група короткотривалого перебування функціонує і у дошкільному навчальному закладі №2.

Діти логопедичних груп ДНЗ навчаються за відповідними програмами корекційно- відновлювальної роботи. Корекційно – розвивальні заняття проводяться відповідно до визначених порушень  мовлення.

            Діти з особливими освітніми потребами, в тому числі діти – інваліди ЗНЗ, охоплені шкільною освітою відповідно до стану здоров’я та своїх можливостей. 17 школярів навчаються  за індивідуальною формою навчання за відповідними  програмами.

            Відділ освіти постійно співпрацює з громадськими організаціями «Червоний хрест», благодійною організацією «Надія», суспільною організацією міського та районного товариства інвалідів-волонтерів та інвалідів локальних війн «Вікторія».

Всі навчальні заклади мають кнопки виклику, тактильні дошки, інформаційні вказівники альтернативного входу до будівлі, але пандусів в наявності - тільки чотири  (гімназія №1, НВК №2, ЗОШ №11, ЗОШ №12).

 

ПМПК:

       

З 2015 року в Куп’янську розпочала роботу міська психолого-медико-педагогічна консультація на громадських засадах.  Спеціалісти міської ПМПК  беруть участь у виявленні дітей з особливими освітніми потребами та наданні своєчасної фахової допомоги їм. Протягом 2017 року фахівцями міської ПМПК було оглянуто 110 дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Цим дітям була надана індивідуальна корекційна допомога, підібрані відповідні програми навчання.

 

Психологічна служба м. Купя’нськ  постійно співпрацює з комунальною установою «Харківська обласна психолого-медико-педагогічна консультація»:  організовуються виїздні засідання КУ «ХОПМПК»  для визначення особливих освітніх потреб дітей з вадами розвитку. На виїзне засідання КУ «ХОПМПК»  в  2017 році було направлено 28 дітей від 3 до 17 років, з них: 8 дітей дошкільного  віку. 4 дітей дошкільного віку отримали рекомендації щодо інклюзивного навчання в закладах освіти м. Куп’янськ, інші – рекомендації щодо програм подальшого навчання.

 

Органи управління охороною здоров’я:

 

 Органи управління охороною здоров’я разом із відділом освіти проводять роз’яснювальну роботу з працівниками навчальних закладів, з батьками дітей щодо необхідності раннього виявлення дітей з особливими освітніми потребами та організації своєчасної фахової допомоги їм.

 

 

Громадськість:

Для задоволення освітніх потреб дітей, які навчаються в інклюзивних групах та класах, вважаємо за необхідне консолідувати зусилля державних структур і громадськості. Саме місцеві громади можуть відігравати активну роль у поширенні інклюзивної освіти та навіть внесенні змін до законодавства. Основними напрямами роботи з громадськістю визначаємо наступні:

  • проведення спеціальної просвітницької роботи, зокрема інформування щодо освіти дітей з особливими освітніми потребами;
  •  формування громадської думки щодо необхідності забезпечення рівного доступу до якісної освіти усім дітям залучення громадян до участі в навчально-виховному процесі;
  • підвищення рівня психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу .

Для реалізації визначених завдань діяльності відділом освіти проводяться  різноманітні заходи, а в навчальних закладах виготовляються  пам’ятки, буклети, розробляються презентації, які використовуються на групових заходах.

 

Підводячи підсумок, важливо підкреслити, що:

  1. У місті Куп’янську проведено  системну організаційно-методичну, консультативно-роз’яснювальну роботу серед керівників навчальних закладів, педагогічних працівників, батьків, громадськості.
  2. Відкрито Центр розвитку дитини «Іскорка» з інклюзивними групами для дітей дошкільного віку.

Налагоджено міждисциплінарну співпрацю різних організацій, установ, навчальних закладів, зокрема таких:

  • Куп’янська міська лікарня;
  •  міська та обласна ПМПК;
  •    громадськість;
  • навчальні заклади міста;

 

3. У 2017/2018 начальному році планується відкриття груп для дітей дошкільного віку з особливими потребами  на базі ДНЗ№8 та класу з інклюзивним навчанням на базі ЗОШ№12, НВК№2

 

 

 

 

 

Переглядів: 147
Дата публікації: 14:48 16.02.2017